Bij samenwerken is alles in beweging en zo dus ook uw partners en leveranciers. Samenwerken betekent dan ook samen werken aan de relatie, elkaar begrijpen en samen werken aan het halen van doelen. Bepaal daarbij uw belangen en die van uw partner, maak keuzes op basis van feiten en blijf zelf actief tijdens de relatie. het gaat pas fout wanneer u stopt met vragen stellen, luisteren en communiceren.

Het is prettig en efficiënt om een partner aan uw zijde te hebben waar u gerust op kunt bouwen. Immers, het switchen partners (leveranciers) vraagt veel tijd en aandacht en moet zijn effect opnieuw bewijzen. Het overgangsproces heeft doorgaans grote impact op uw organisatie, uw werkwijzen en uw cashflow op dat moment.

Van te voren goed weten waar uw mogelijkheden liggen lijkt daarom van steeds groter belang te worden. Leer uw leverancier kennen en informeer op de juiste momenten met de juiste informatie. U groeit naar een cloud samenwerkingsmodel waarin u weet dat beide partijen het belang van continuïteit en flexibiliteit van de dienst vooraan hebben staan.